RCA – Root Cause Analysis
Zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznego jej zastosowania z zakresu rozpoznawania i analizy przyczyn źródłowych problemów. Uczestnicy poznają narzędzia skutecznego rozwiązywania i dalszego zapobiegania komplikacjom w procesach.
- Znajomość technik analizy przyczyn źródłowych problemów procesowych
- Umiejętność praktycznego zastosowania odpowiednich narzędzi w celu trwałego wyeliminowania problemów
- Umiejętność skutecznego planowania wdrażania rozwiązań
Osoby zatrudnione w oddziałach produkcji, jakości i logistyki, kadra zarządzająca oraz każdy, kto pragnie zdobyć wiedzę na temat RCA.
RCA – Root Cause Analysis
1. Analiza przyczyn źródłowych – Root Cause Analysis:
- przyczyny a objawy – potrzeba definiowania przyczyny pierwotnejdefinicja przyczyny pierwotnej
- działania korygujące i zapobiegawcze w doskonaleniu procesów (CAPA)
- rola pracy zespołowej w rozwiązywaniu problemów
- sformułowanie problemu badawczego
2. Podstawy RCA – cykl PDCA
3. Techniki i metody w praktyce – warsztaty
4. 5W2H
5. Diagram Ishikawy
6. 5 Why
7. Wykres Pareto
8. Burza muzgów
9. Effort-Benefit Matrix
10. Planowanie działań i RACI
Rejestrowany Certyfikat LQcert potwierdzający zdobyte umiejętności w zakresie RCA – Root Cause Analysis, wydawany przez Lynsky Solutions.
W czasie odbywających się warsztatów, aż 70 % czasu poświęcone jest na ćwiczenia rozwiązywania realnych problemów z użyciem metodyki Root Cause Analysis.
8 godzin – 1 dzień
To szkolenie poprowadzi trenerka Katarzyna. Sprawdź jego doświadczenie tutaj: Specjaliści Lynsky Solutions