Metoda 8D
Zdobycie wiedzy, czym jest metoda 8D i z jakich etapów się składa, umiejętności rozwiązywania problemów z jej wykorzystaniem oraz wykorzystywania narzędzi, stosowanych w każdym z kroków.
- Wiedza z zakresu metody Global 8D.
- Umiejętność doboru członków zespołu 8D.
- Umiejętność definiowana problemu.
- Umiejętność odnalezienia przyczyny źródłowej problemu oraz zastosowania odpowiednich działań korekcyjnych, korygujących i zapobiegawczych.
- Znajomość narzędzi pomocniczych w metodzie 8D.
- Umiejętność tworzenia raportu 8D.
Pracownicy działów jakości i reklamacji, kadra kierownicza, liderzy, mistrzowie, brygadziści oraz wszyscy, chcący zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie metody 8D.
Warsztaty z rozwiązywania problemu zgodnie z Metodą 8D.
Metoda 8D
- Wprowadzenie do metody Ford Global 8D
- Zastosowanie metody 8D w organizacji – dlaczego ważne jest kompleksowe podejście do rozwiązywania problemów?
- Raport 8D w cyklu PDCA
- Global 8D – elementy metody i raportu 8D:
D0 – Przygotowanie do stosowania metody 8D:
– raport analizy problemu 8D/Problem Solving Worksheet 8D
D1 – Powołanie zespołu 8D:
– dobór członków zespołu,
– role w zespole,
– zasady pracy zespołu
D2 – Opis i zdefiniowanie problemu:
– precyzyjny opis problemu – metoda 5W2H (Kto? Co? Kiedy? Jak? Gdzie? Dlaczego? Jaka jest skala? W jakiej sytuacji?)
– zbieranie i analiza informacji o problemie – dokumenty, informacje, charakterystyki procesowe
D3 – Tymczasowe działania osłonowe – działania natychmiastowe:
– rodzaje działań tymczasowych – Interim Containment Action (ICA),
– wybór oraz wdrożenie tymczasowych/natychmiastowych działań osłonowych,
– weryfikacja i walidacja działań
D4 – Analiza przyczyny źródłowej problemu:
– RCA – identyfikacja przyczyn źródłowych,
– generowanie pomysłów – burza mózgów,
– diagram Ishikawy,
– metoda 5Why i Deep Why/Why
D5 – Wybór planowanych działań zaradczych – akcji korygujących:
– warunki brzegowe i kryteria wyboru działań,
– wybór działań/rozwiązań – analiza kosztów i korzyści,
D6 – Wprowadzenie i zatwierdzenie działań zaradczych – akcji korygujących:
– walidacja trwałych działań korygujących,
– potwierdzenie skuteczności wprowadzonych działań korygujących
D7 – Zapobieganie ponownemu wystąpieniu problemu:
– wybór działań systemowych,
– standaryzacja wprowadzonych działań
D8 – Podsumowanie pracy zespołu – zamknięcie raportu 8D:
– ocena skuteczności działań,
– analiza wniosków z procesu Global 8D,
– budowanie doświadczenia organizacji (Lesson Learned Card),
– motywowanie zespołu – celebracja zakończenia pracy zespołu - Metoda 8D – analiza case study i warsztaty praktyczne z wykorzystania raportu 8D
Rejestrowany Certyfikat LQcert potwierdzający zdobyte kompetencje w zakresie Metody 8D wydawany przez Lynsky Solutions.
Warsztatowa: połączenie zajęć teoretycznych oraz licznych ćwiczeń praktycznych.
8 godzin – 1 dzień
To szkolenie poprowadzi trener Bartek lub Karol. Sprawdź ich doświadczenie tutaj: Specjaliści Lynsky Solutions