Cel szkolenia
Lean Office
Celem szkolenia jest poznanie podejścia Lean Management i zrozumienie jak ono działa w procesach biznesowych i usługowych. Uczestnicy szkolenia dowiadują się jakie marnotrawstwa występują w procesach biznesowych, a następnie poznają skrzynkę narzędziową Lean Services, dzięki której wiedzą jakie narzędzia Lean zastosować do usprawniania procesów biznesowych / usługowych.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
- Poznanie i zrozumienie metodologii Lean Management
- Poznanie skrzynki narzędziowej Lean Services – narzędzi Lean Management dla procesów biznesowych
- Umiejętność praktycznego zastosowania narzędzi skrzynki Lean Services
- Umiejętność usprawniania procesów biznesowych / usługowych
- Umiejętność identyfikowania strat
PROFIL UCZESTNIKÓW
Pracownicy firm usługowych i produkcyjnych działający na procesach biznesowych / usługowych / biurowych, chcący poznać zastosowanie Lean w procesach biznesowych oraz chcące doskonalić te procesy z wykorzystaniem narzędzi Lean Management.
PROGRAM SZKOLENIA LEAN W PROCESACH BIZNESOWYCH
Lean w procesach biznesowych
- Lean – geneza, podstawy koncepcji, korzyści i zastosowanie szczupłego zarządzania
- Lean Management i Lean Thinking – sposób zarządzania i myślenia zgodny z koncepcją Lean
- Lean Services – Lean w procesach biznesowych
- Skrzynka narzędziowa Lean – przegląd narzędzi Lean w sektorze usług
- Efektywny zespół – praca zespołowa, San Gen Shugi i komunikacja
- Marnotrawstwo w procesach usługowych – koszty jakości i ukryte fabryki
- Osiem rodzajów marnotrawstwa – identyfikacja i analiza
- Triada strat: muda, mura, muri
- Podejście procesowe – mapowanie procesu i analiza wartości dodanej
- Organizowanie przepływu w procesach usługowych – typy i warianty systemu ssącego
- Standaryzacja pracy w biurze i usługach – elementy pracy standardowej, procedury, instrukcje
- Zarządzanie wizualne – cele, metody, korzyści
- Efektywna organizacja środowiska pracy – metoda 5S i audyt 5S
- Najważniejsze narzędzia Lean Services:
– Kanban,
– SMED i TPM w usługach,
– diagram spaghetti,
– zapobieganie błędom POKA YOKE - Kaizen – idea ciągłego doskonalenia w cyklu PDCA
CERTYFIKAT
Rejestrowany Certyfikat LQcert potwierdzający zdobyte kompetencje w zakresie Lean w procesach biznesowych, wydawany przez Lynsky Solutions.
FORMA SZKOLENIA
Warsztatowa: połączenie zajęć teoretycznych oraz licznych ćwiczeń praktycznych.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
16 godzin – 2 dni po 8 godzin
Trener
To szkolenie poprowadzi trener Bartek lub Marek. Sprawdź ich doświadczenie tutaj: Specjaliści Lynsky Solutions