Kompetencje menedżerskie – zarządzanie zespołem
Celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności, a także kształtowanie postaw w zakresie kompetencji interpersonalnych. W ramach szkolenia, uczestnicy nabędą praktyczne umiejętności z zakresu budowy autorytetu oraz zarządzania podległym zespołem. Poznają narzędzia zwiększające efektywność codziennej pracy. Rozwiną również umiejętności z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej.
- Znajomość narzędzi efektywnego zarządzania zespołem.
- Umiejętność skutecznego motywowania pracowników.
Wszystkie osoby, zarządzające zespołem pracowników, przygotowujące się do objęcia stanowiska kierowniczego oraz każdy, chcący nabyć kompetencje menedżerskie.
Kompetencje menedżerskie – zarządzanie zespołem
I Nowoczesne przywództwo
- Zarządzanie a rządzenie
- Zarządzanie zespołem niehierarchicznym
- Autorytet lidera – style kierowania zespołem
- Dlaczego ludzie słuchają lidera?
II Tworzenie zespołu
- 4 kolory insight – świadomość potencjału i ograniczeń zespołu
- Matryca potrzeb (zadania/projektu) /matryca umiejętności (członków zespołu)
- Kroki elementarne a dobór członków zespołu według potrzebnych kompetencji kluczowych
- Fazy tworzenia się zespołu – model Tuckmana:
– formowania (forming),
– docierania (storming),
– normowania (norming),
– realizacji (performing) - Przepływ wartości w organizacji pracy zespołu
- Komunikacja oczekiwań, celów i delegowanie zadań:
– definiowanie celów zgodnie z zasadami SMART - Wykorzystywanie mocnych stron swoich podwładnych
III Wybór metody pracy
- Zespół reaktywny / zespół proaktywny
- ,,Święta trójca” zarządzania zespołem:
– bezpiecznie, na czas, z najlepszą jakością - Jak nie używać argumentu siły – jak znaleźć silne argumenty?
IV Praca w zespole:
- Kick off meeting – żeby nie zacząć od końca – poznaj zespół
- Piramida Maslowa – co musisz dać zespołowi?
- Lokalne różnice interesów (np. logistyka vs jakość) oraz globalny wspólny cel – zysk organizacji
- Różnorodność członków zespołu jako największy potencjał
- Transparentna komunikacja jako odżywka dla kreatywności członków zespołu
- Schemat komunikacji – założenia i współczesna interpretacja:
– nadawca,
– odbiorca,
– kontekst,
– komunikat,
– kod - Zarządzanie konfliktem w zespole – konflikt funkcyjny i dysfunkcyjny
- Delegowanie odpowiedzialności i przegląd realizacji kroków elementarnych
- Priorytetyzacja – pilne, ważne, ważne i pilne
- Jak sprawić, żeby praca w twoim zespole była przygodą, a nie karą, również dla Ciebie?
Rejestrowany Certyfikat LQcert potwierdzający zdobyte umiejętności w zakresie kompetencji menedżerskich- zarządzania zespołem, wydawany przez Lynsky Solutions.
Warsztatowa: połączenie zajęć teoretycznych oraz licznych ćwiczeń praktycznych.
8 godzin – 1 dzień
To szkolenie poprowadzi trener Jakub. Sprawdź jego doświadczenie tutaj: Specjaliści Lynsky Solutions